Vid halv tio-tiden pÄ fredagsförmiddagen fick Avanzas kunder stora problem att logga in pÄ sajten för att göra affÀrer.
Enligt kommunikationschefen Sofia Svavar var appen sedan igÄng igen vid 10.45.
ââDet var problem med sajten lite lĂ€ngre men allt funkade igen vid 11.30, sĂ€ger hon.
NGM avstÀngd
DÀremot Àr funktionen för orderlÀggning pÄ NGM, nordic growth markets, fortfarande avstÀngd.
ââDet har vi stĂ€ngt av för att sĂ€kerstĂ€lla att allt fungerar som det ska innan vi slĂ„r pĂ„ det igen, sĂ€ger Sofia Svavar.
Hon har ingen prognos för nÀr det kan sÀttas igÄng igen, och har heller ingen information om vad problemen beror pÄ.
I kommentarsfÀltet pÄ Twitter, under beskedet frÄn Avanza, Àr det gott om upprörda och sarkastiska uttalanden.
"Skön definition av 'allt'", skriver en TwitteranvÀndare.
Det Àr andra gÄngen pÄ samma vecka som Avanza drabbas av tekniska problem. PÄ mÄndagen orsakades problemen av en bugg i en mjukvara frÄn en extern leverantör.
ââDet Ă€r inte samma problem som i mĂ„ndags. Det vet vi, sĂ€ger Sofia Svavar.
Det gÄr inte att sÀga hur mÄnga kunder som pÄverkas av fredagens tekniska problem, enligt kommunikationschefen.
"FörjÀkligt"
TT: Hur ser ni pÄ att det Àr andra gÄngen pÄ kort tid som ni drabbas av problem?
ââFörjĂ€kligt, sĂ€ger Sofia Svavar.
Finansinspektionen, FI, skriver i ett inlÀgg pÄ Twitter att de följer utvecklingen och att de stÄr i kontakt med Avanza.
"NÀr den hÀr typen av problem uppstÄr ska det hanteras. Banken behöver ta reda pÄ vad som har hÀnt och ÄtgÀrda problemet".
Utöver det har myndigheten inga kommentarer.
ââDet hĂ€r har uppstĂ„tt i dag sĂ„ vi har inget mer att sĂ€ga för ögonblicket. Men vi kommer att följa upp det hĂ€r, sĂ€ger Tomas Tolonen, pressekreterare pĂ„ FI.
TT: Det Àr andra gÄngen pÄ en vecka och Avanza Àr en stor aktör, hur ser ni pÄ det?
ââJag har ingen kommentar till det just nu, sĂ€ger Tomas Tolonen.