Problemen med Swedbanks internetbank fortsätter

Swedbanks internetbank låg nere under en stor del av måndagen.

Swedbanks internetbank ligger nere för andra dagen i rad. Arkivbild.

Swedbanks internetbank ligger nere för andra dagen i rad. Arkivbild.

Foto: Lars Pehrson/SvD/TT

Ekonomi, näringsliv & finans2021-01-26 09:50

Störningarna, som påverkar internetbanken och appen, återkom på tisdagen och klockan 20 på kvällen var problemet fortfarande inte löst.

– De senaste uppgifterna är att vi fortfarande har vissa störningar. En del kunder kan logga in på internetbanken och appen, men tyvärr är det så att vissa andra inte kan göra det. Vi har högsta prioritet på att lösa den här situationen. Vi beklagar och ber våra kunder så hemskt mycket om ursäkt, säger presskommunikatören Ralf Bagner..

TT: Vet ni vad det beror på?

– Vi har en god överblick över situationen och problemet och vi jobbar till hundra procent på att lösa det just nu, säger Bagner.

Swedbank kan inte gå ut med exakta siffror på hur många kunder som är drabbade och inte heller finns besked om när problemen beräknas vara lösta.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!