Det här är en insändare. Åsikterna i texten är skribentens egna.
Hur kan man som ordförande i barn- och utbildningsnämnden säga att lärarna, pedagogerna inte jobbar på "rätt sätt" för att eleverna ska ha högre måluppfyllelse? Finns det någon forskning och analys som ligger till grund för det uttalandet? Eller har du kompetens att dra egna slutsatser? Jag är överens med dig om att vi behöver höja kvalitén i skolan och elevernas måluppfyllelse! Frågan är hur och på vilket sätt vi gör det? Kanske behöver vi anlita experter, som utifrån forskning om skolutveckling kan analysera vad som går att förändra för att höja kvalitén och måluppfyllelsen.Det krävs mycket kunskap för att göra en förändring som ska ge alla elever möjlighet att lyckas. Det är ju faktiskt en rättighet de har. Vi behöver samarbeta för att Västerviks grundskolor ska få en bra och attraktiv utbildning som står för en professionell pedagogisk organisation och undervisning. Det krävs resurser med pedagogisk kunskap och engagemang. Det pedagogiska arbetet är ett hantverk som kräver mycket kunskap. Vi måste satsa på en kunskapsskola som tar hänsyn till alla inlärningsstilar. Vi kan inte spara på det som är vår framtid. Vi har inte rätt att experimentera med barnens utbildning. Det har samhället inte råd med.Det är billigare att satsa på barnen när de är små.Jag hoppas att alla som har möjlighet att påverka beslutet om sparbetinget i skolan verkligen tänker på vad det kan få för konsekvenser för våra barn. Vi måste kämpa för att få en skola som ger alla barn lust att lära och rätt att lyckas.