Apoteket jobbar för att korta väntetiderna

Västervik2008-04-22 00:07
Det här är en insändare. Åsikterna i texten är skribentens egna.
Svar på insändaren "Ge oss bättre service på Apoteket", Västerviks-Tidningen 080416Vi beklagar verkligen att du fick vänta 25 minuter innan du fick hjälp av en farmaceut. Vårt mål är att ingen kund ska behöva vänta mer än fem minuter, och vi jobbar ständigt för att korta våra väntetider. Totalt sett får fler kunder idag betydligt snabbare hjälp än tidigare. Vi mäter ditt besök från det du tar din kölapp, till dess du går ut. Det som kanske för många ter sig som ett märkligt kösystem, har i våra kundmätningar visat sig gjort att fler kunder blivit nöjda.Vi har samma kösystem på alla apotek i landet, däremot är det färre receptkunder på vissa apotek vilket gör att väntetiderna blir betydligt kortare där.Kunder som har beställt sina läkemedel via internet eller telefon kan hämta sin beställning i utgångskassan utan nummerlapp. Det kan vara ett alternativ om man inte har tid att vänta på Apoteket. I juli öppnar ett helt nytt apotek i Västervik vilket vi hoppas kommer leda till kortare väntetider och snabbare service.
Läs mer om