Dålig service

Västervik2005-08-24 00:25
Det här är en insändare. Åsikterna i texten är skribentens egna.
Instämmer med förra veckans insändare angående kritik mot Netatonce. Deras kundservice är under all kritik. Dålig information. Förseningar. Ingen meddelar kunden. Man får heller inte annullera sin ansökan till internet, fast man inte hunnit bli ansluten på grund av Netatonce egna förseningar. Ansvarig är inte anträffbar när man ringer flera dagar i rad. Man blir lovad att han ska ringa, vilket han aldrig gör. Besviken, kanske Netatlast?Svar till Anita:
Först vill jag bara säja till Anita, att vi drar åt samma håll, ingen önskar mer än jag att vi skulle kunna få upp våra kunder direkt, det är ju det vi tjänar pengar på. Tyvärr verkar vi alla operatörer (utom Telia) i en monopolmarknad där vår leverantör Skanova (dotterbolag till Telia) kan ha upp till 28 veckors leveranstid. Nu kommer vi i vecka 36 få tillgång till 300 platser till i telefonstationen i centrala Västervik, och då också kunna koppla upp Anita. Vi har haft kontakt med Anita vid sju tillfällen i augusti.
Svar på insändare i VT den 17/8 från Mats B:
Kunden spelar något slags actionspel på nätet, som tydligen blir fel någonstans. Vi har försökt hjälpa kunden den 23/5, 20/6, 21/6, 13/7, 14/7, 19/7, 19/7, 19/7, 19/7, 20/7, 20/7, 21/7, 21/7, 21/7, 22/7, 25/7, 26/7, 26/7,11/8 och 15/8, hittills vid 20 tillfällen. Nog har vi lagt manken till för att hjälpa honom. Vi fortsätter att kolla om det uppstår några fel i kundens anslutning.
Läs mer om