På grund av regler från din plattformsleverantör kan du tyvärr inte utföra prenumerationsärenden i appen.
Insändare: Det behövs bättre service i affärerna
Västervik2007-11-29 07:28
Det här är en insändare. Åsikterna i texten är skribentens egna.
Läste om centrumhandeln. Ulrika Pecher uttalar sig att man ska kraftsamla för att få fler kunder till centrum. Låt oss då komma med lite råd.För det första, se till att samtliga affärer i centrum har samma öppettider. En långlördag stängde en del affärer klockan tretton och någon klockan fjorton, andra klockan femton. Hur ska vi som bor tre, fyra mil från Västervik veta att affärerna har olika öppettider? Man blir inte speciellt glad då man åkt tre mil för att handla och affären vi skulle handla i redan var stängd då vi kom dit.Dåligt med service i affärerna. Skulle handla påslakan i en affär. När vi skulle betala står expediten och talar i sin mobiltelefon, talar om för den hon pratar med hur mycket mat och vin hon skulle ha med sig till kräftskivan på kvällen. Efter en stund säger vi ursäkta: "Skulle vi kunna få betala?" Expediten låtsas inte höra vad vi säger, istället vänder hon sig om och fortsätter att tala i telefon. Det hela slutar med att vi lägger påslakanen på disken och lämnar affären.En större affärskedja annonser om blusar. Vi hinner inte åka till stan den dagen. Två dagar senare besöker jag affären, hittar inte blusen det var fråga om. Jag kontaktar en expedit och får då veta att blusarna är slut. När jag lämnar affären möter jag en väninna som precis lagom varit och köpt blusen ifråga. Nu går jag tillbaka till affären och påtalar för expediten att blusarna inte är slut. Då säger hon att hon trodde att dom var slut! Inte konstigt att man väljer en annan stad att handla i då man blir bemött som vi blev.Ofta om man frågar personal efter en vara får man till svar att dom hänger där borta. Detta kallar vi inte för service!Inte konstigt att många av oss föredrar att åka till exempelvis Norrköping, Linköping, Oskarshamn eller Vimmerby för att handla. Där man möts av glada, trevliga och hjälpsamma expediter.För att vi "landsbor" ska välja Västervik att handla i bör ni se till att få en mer serviceinriktad personal och att samtliga affärer har samma öppettider även på lördagsmornarna.Satsa också på mer parkeringsplatser. Där måste ni ju kunna påverka kommunen (mer samarbete).ANITA, BERIT, LAILA och LENA