EU:s medlemsavgifter
Det här är en insändare. Åsikterna i texten är skribentens egna.
I alla frågor som du engagerat dig i har framgången uteblivit: Vi har fortfarande museijärnvägen mellan Västervik och Linköping. E22 är fortfarande i samma usla skick som den varit de senaste tio åren mellan Norrköping och Kalmar. Vi har fortfarande massarbetslöshet (hörde på radion att AMS räknar med att den ska stiga ytterligare i år). Klyftorna mellan fattiga och rika ökar varje dag.
Fick ingen kommentar till den stora skattesänkningen för alla som tjänar över 24000 kronor i månaden.
Krister Örnfjäder skriver vidare att han arbetar med att minska löneklyftorna. Varje partiledare från höger till vänster inför valet 2002 tyckte att de lågavlönade kommunalarna verkligen behövde en ordentlig löneökning. Detta hade alla glömt på måndagen efter valet, även de som har jämlikhet och solidaritet inskrivet i partiprogrammet.
Angående Norge så heter det numera "avgift" från Krister Örnfjäder. Mitt intresse för Norge och hur de använder sina pengar är fortfarande noll. Men om dom som inte är med i rikemansklubben också betalar medlemsavgift då är det värre än jag trodde. Hur är det med Kina?
När det gäller Elextroluxflytten till Ungern från Västervik finns det något som heter motköpsaffär. För svenska skattepengar har det tillverkats något som går under namnet JAS och ibland flyger i luften, ibland beskrivs i tidningar som världens största jordfräs.
Hur många som blir arbetslösa i denna motköpsaffär/mygelaffär vet ingen i dagsläget, men att det blir dyrt för svenska skattebetalare är något som är säkert. Varför ingen kommentar om däckfabriken från Gislaved till Portugal? Du tycker väl att det är bra att Wallenberg får skattepengar till JAS.
I svaret skriver du att full sysselsättning är en målsättning och att detta arbete pågår för full. Finns det något tidsperspektiv på detta? Angående löntagarfonder så återkommer dessa när jag får uppdraget som du vill ge mig att på regeringens uppdrag arbeta för att minska klassklyftorna i detta land.