Förd bakom ljuset
Det här är en insändare. Åsikterna i texten är skribentens egna.
Per-Åke Hedén är som vanligt rapp i munnen i sina utlägg och kommentarer, så också denna gång.
Jag har aldrig klagat på Ekblads tryckning av mina böcker snarare tvärtom. Jag har till och med sagt: Att tycker man innehållet i böckerna är dåligt så kan man dock inte klaga på det tekniska, det vill säga bokens framställning.
Det jag i min insändare ville påpeka var hur jag fördes bakom ljuset när jag överlämnade mitt material.
En företagare av Per-Åke Hedéns dignitet bör veta hur företagets ekonomi ligger till, större är inte Ekblads. Då skall han inte fem dagar före likvidationsbeslutet ? som togs av Hedén ? ta emot en ny order. Det hade varit bättre att berätta om sina problem. Jag hade andra tryckerier som ville trycka.
I sin insändare den 10 januari säger Hedén återigen att man ?skötte sina åtaganden till punkt och pricka?. Det gällde tydligen inte mig.
Jovisst, jag fick mina böcker men inte inom avtalad tid och inte från Ekblads.
?Frustration ? oförskämd?? Jag vet inte vem av oss som passar in på de orden?
Bestod min oförskämdhet i att jag citerade Hedéns egna ord i VT att man skulle ?avveckla under snygga former? och att ?alla inneliggande order skulle verkställas??
Jag har heller inte påstått att jag inte kan sälja mina böcker. Det jag sade var att hade jag fått böckerna till utlovat datum (vecka) då hade jag sålt huvuddelen av upplagan. Nu tar det längre tid.