Kommunala krav men vad kan vi begära?
Det här är en insändare. Åsikterna i texten är skribentens egna.
Men när man kritiserar andra, kräver det att man själv är korrekt:
Räkningen för sopor och vatten från teknisk service är daterad den 6 mars, men den ankom i min brevlåda i Överum den 20 mars. Posten har väl knappast 14 dagars leveranstid från Västervik till Överum. Man förlänger betalningen till den 4 april.
Det är för övrigt inte första gången jag råkat ut för denna lapsus. Jag har en person som är min bokhållare. Om en räkning inte kommit till den 15 i månaden blir den betald först nästa månad.
Jag tycker att efter alla besvär vi haft (och har!) med vårt "dricks"vatten i Överum, är det fräckt att påstå att vi nu har rent vatten. Det luktar (stinker) ännu och är långt ifrån "gott". Till toalettspolning är det OK, men till matlagning använder jag mineralvatten. Annars smakar och luktar pasta och grönsaker som "gammalt mos".
Tyvärr kan och vet de inte mycket, de som har ansvaret därför (teknisk service). Vem betalar alle de skador som det dårliga/orena vattnet (med sand) förorsakat apparater och maskiner?
Klart, vi konsumenter är alltid dumma och betalar för det till och med.