Köproblem på apoteket

Västervik2007-02-20 00:25
Det här är en insändare. Åsikterna i texten är skribentens egna.
En undran om apoteket, som ändå är en serviceinrättning, har rätt att behandla sina kunder hur som helst? Besökte apoteket och skulle hämta medicin till två personer. Tog nummerlapp och kom omgående fram till en kassa. Expediten konstaterade att medicinen fanns, men meddelade mig att det var ett "långärende" och hänvisade mig till en annan kö där två personer väntade. Jag nekade eftersom det inte var någon kö i övrigt. Fick då veta att man bara tog ett ärende i de andra kassorna. Gick då därifrån utan medicin.

Har även varit ute för att ta nummerlapp, väntat i 20 minuter och när det är min tur blivit hänvisad till en ny kö och fått vänta ytterligare 25 minuter. Dela upp kassorna i "långärenden" och snabba ärenden så att man hamnar i rätt kö från början.
Arbetar man i äldreomsorgen har man alltid mer än ett ärende och apoteksbesöken har blivit en pina som alla vill slippa eftersom det tar så mycket tid och man blir illa behandlad. Det är kränkande som kund att bli hänvisad till en ny kö när det är min tur. Hur skall gamla människor förstå detta system? De tror att de gjort något fel när de hänvisas till en ny kö.
BIRGITTA JONSSON
Läs mer om