Kundservice, vad är det?

Västervik2006-01-17 00:25
Det här är en insändare. Åsikterna i texten är skribentens egna.
Jag som kund är inte ett dugg intresserad av att få höra om den gravida kassörskans kommande ultraljudsundersökning som debatterades flitigt med en kollega på en stormarknad då det är dags för mig att betala .
Eller hur jobbigt det är med att det kommit varor som ska packas upp när min dotter och jag ska betala en present vi köpt där.
Även i en förhållandevis liten butik ägnade sig personalen mest åt att ljudligt debattera någons billiga utlandssemester som bokats via internet. Det blev inget inköp för oss där utan vi kommer att handla någon annanstans.

Det måste väl ändå finnas fikarum samt raster/luncher även i Västervik där personal kan debattera sina privata angelägenheter!
För oss är det självklart att utan nöjda kunder och sålda varor så finns det inga butiksjobb kvar. Kunderna bör definitivt sättas i centrum.
Bara ett litet hej och ögonkontakt är ju trevligt mötas av från dem bakom disken.
Förväntas det att vi Västerviksbor ska handla mer lokalt istället för att åka till närbelägna städer är det kanske dags att titta över den service som ges (eller inte ges). Det är ju faktiskt inte speciellt långt till vare sig Linköping eller Kalmar.

Självklart finns det butiker där man alltid bemöts professionellt och trevligt och såna butiker kommer vi alltid att återvända till.
Läs mer om