Mät väntetiden på apoteket vid fler tillfällen

Insändarskribenten menar att fem minuters väntetid på apoteket inte fungerar. Foto: Fredrik Sandberg/Scanpix

Insändarskribenten menar att fem minuters väntetid på apoteket inte fungerar. Foto: Fredrik Sandberg/Scanpix

Foto: Fredrik Sandberg / SCANPIX

Västervik2008-04-25 00:07
Det här är en insändare. Åsikterna i texten är skribentens egna.
Bästa Elisabeth Andersson.Med all respekt för Dig som person tror jag att du lever i en drömvärld när det gäller Ditt arbete. Att det skulle kunna fungera med fem minuters besök på apoteket är nog en lika stor förhoppning som trafiksäkerhetsverkets nollvision när det gäller dödsolyckor i trafiken. Har man åtta, tio eller kanske till och med tolv kunder före sig i nummerkön kan väl inte ens Du tro att man kan bli expedierad inom fem minuter. Hur och när har ni kommit fram till det resultatet skulle jag bra gärna vilja veta. Ni har väl troligen passat på en dag och en tidpunkt då det inte funnits mer än högst två kunder. Då finns det ju absolut ingen anledning att klaga på servicen.Vad det gäller beställning via internet är det inte alla kunder som har en dator. När det gäller telefon kan det vara problem att komma fram.Vidare har jag aldrig klagat på personalen. Dom är både trevliga och tillmötesgående men även dom kan tycka att nuvarande system är jobbigt. Det krävs en hel del både diplomati och tålamod för att bemöta en missnöjd kund vänligt och det har dom verkligen. En glädjande nyhet var ju att vi inom kort kommer att få ett helt nytt apotek i Västervik. Då hoppas jag att ni även har råd att införa Huddingemodellen så kan även jag, och flera med mig, sälla oss till dom nöjda kunderna. Kanske en före detta:
Läs mer om