Problem med bredband
Det här är en insändare. Åsikterna i texten är skribentens egna.
Eftersom företaget inte levererat en fullgod tjänst så ville jag inte betala hela beloppet på fakturorna från Netatonce och omgående säga upp mitt abonnemang. Detta meddelade jag företaget. Svaret jag fick var att det minsann inte var jag som bestämde om något avdrag på det fakturerade beloppet skulle ske utan det skulle Netatonce bestämma själva. Någon uppsägning av mitt abonnemang i förtid kom inte ifråga.
Detta meddelande fick jag för drygt två månader sedan.Sedan dessa har jag inte hört något från företaget angående abonnemangsavgiften. Jag har istället blivit hotad med kronofogden och avstängning av internet, eftersom jag höll inne med betalningen av företagets fakturor i väntan på ett besked om en eventuell reduktion av abonnemangsavgiften. Ja, så behandlar Netatonce sina kunder som har problem med internetuppkopplingen. Jag kommer inom de närmaste dagarna att anmäla Netatonce till Allmänna reklamationsnämnden.