Problem med bredband

Västervik2005-08-17 00:25
Det här är en insändare. Åsikterna i texten är skribentens egna.
Sedan april har jag varit bredbandskund hos Netatonce. Ända från början har det varit problem med "packageloss", det vill säga information går förlorad på väg till och från servern vid onlinespel. Detta innebär att spelandet blir "hackigt". Till saken hör att när vi hade en annan internetleverantör så fungerade onlinespelande oklanderligt. Vi har haft otaliga kontakter med företaget för att få detta problem åtgärdat men bara fått löften om att det ska ordnas, inget har dock hänt.

Eftersom företaget inte levererat en fullgod tjänst så ville jag inte betala hela beloppet på fakturorna från Netatonce och omgående säga upp mitt abonnemang. Detta meddelade jag företaget. Svaret jag fick var att det minsann inte var jag som bestämde om något avdrag på det fakturerade beloppet skulle ske utan det skulle Netatonce bestämma själva. Någon uppsägning av mitt abonnemang i förtid kom inte ifråga.

Detta meddelande fick jag för drygt två månader sedan.Sedan dessa har jag inte hört något från företaget angående abonnemangsavgiften. Jag har istället blivit hotad med kronofogden och avstängning av internet, eftersom jag höll inne med betalningen av företagets fakturor i väntan på ett besked om en eventuell reduktion av abonnemangsavgiften. Ja, så behandlar Netatonce sina kunder som har problem med internetuppkopplingen. Jag kommer inom de närmaste dagarna att anmäla Netatonce till Allmänna reklamationsnämnden.
Läs mer om