Sån´t är livet?

Västervik2006-06-01 00:25
Det här är en insändare. Åsikterna i texten är skribentens egna.
Det var titeln på en kul, fartfylld och mycket väl genomförd show på Spötorget i fredags. Handlarna i centrum fick chansen att visa sitt utbud, allt ifrån senaste klädmode till lampor och gardiner. Stort beröm till Marie Schwartz och alla övriga medverkande. Deras glada och positiva utstrålning värmde i regn och snålblåst. Det är roligt att se att de alla har fått "dagens ros" i VT, och att S-Å Lindblad i sin krönika ger dem omdömet fem stjärnor. Min undran är nu bara, varför inget festligt reportage i VT? Däremot finns en tvåsidig artikel om skärgårdsmässa och Cajsa Stina Åkerström i lördagstidningen. Är det kanske så att VT har en policy som förbjuder artiklar som kan innebära någon form av reklam för centrumhandlarna, eller vad annars? Är inte de lokala initiativen värda lite uppmärksamhet i VT? Eller är det, så´nt e´livet, "ingen är profet i eget land"?Svar:
Evenemanget kallades shopping- och skärgårdsmässa. Det var alltså inte två mässor även om aktiviteterna försiggick på olika ställen. Man kan alltid diskutera hur brett man ska bevaka ett evenemang. Som helhet fick det dock stor uppmärksamhet i tidningen. Lika lite som andra dagstidningar ägnar vi oss självfallet inte åt textreklam. Lika självklart är att man kan skriva om företag, vilket vi ofta gör i VT.
Läs mer om