Skamligt att inte be om ursäkt

Västervik2008-08-27 00:06
Det här är en insändare. Åsikterna i texten är skribentens egna.
Jag var ute och drack kaffe på McDonalds i Västervik när parasollen lossade från sitt fäste och slog till mig kraftigt över näsan så att blodvite uppstod.När jag sedan tittade på bordet såg jag att spärren som håller parasollen på plats var trasig. Personalen bad om ursäkt för det inträffade och hjälpte mig på alla sätt, men när jag sedan ringde till ägaren blev jag mycket dåligt bemött. Han tyckte inte det fanns några skäl att kompensera mig för det inträffade eller ens att be om ursäkt. Mycket dåligt tycker jag.Jag kommer att få ett jack över nästan efter detta och jag tycker ägaren borde vara mer mån om sina gäster. Att be om ursäkt när grejerna faller ner över besökarna är det minsta man kan begära.SvarStig, vid vårt samtal bad jag dig om ursäkt. Inte en gång utan flera. Jag gör det igen. Jag ber dig verkligen om ursäkt. Hade vi vetat att fästet hade gått sönder hade vi självklart åtgärdat detta. Detta var en olyckshändelse och jag är verkligen ledsen att det drabbade dig.Du meddelade dessutom mig att om jag inte betalade pengar så skulle du gå till tidningen. Detta hot/krav kan jag inte ställa upp på, av det enkla skäl att det är mitt försäkringsbolag, och inte jag eller du, som bedömer ansvarsfrågan. Utöver en ursäkt så erbjöd jag mig att bekosta en justering av dina glasögon om det skulle vara så att det behövdes. Med detta anser jag att jag gjort vad jag kunnat. Med vänlig hälsning
Läs mer om