Snacka om marknadsföring

Västervik2006-02-01 00:25
Det här är en insändare. Åsikterna i texten är skribentens egna.
Man kan ju undra över varför Västerviks Kommun behöver ge 500 000 kronor i marknadsföringsbidrag till Västerviks Speedway, när kommunen är så väldigt duktig på att marknadsföra sig själv. S-Å. Lindblad nämnde i sin krönika den 18/1 att Västerviks namn nämndes i tv en gång vid idrottsgalan. I dag har Västervik nämnts i tv, radio och tidningar minst hundra gånger och detta helt gratis. Nämns bara kommunens namn så är det ju marknadsföring, eller hur?

Frågan är bara hur många som vill flytta till en kommun som diskriminerar människor på det sätt som simhallsföreståndaren i samråd med fritidschefen tydligen tycker är helt legitimt att göra. Jag tänker då naturligtvis på den kvinna som blev avstängd från simhallen på grund av sitt utseende. Det var ju tydligen utseendet som var det verkliga skälet till avstängningen och inte sjukdomsbilden, som Anders Strömbäck ändrade sig till under dagen.
Kvinnan har ju besökt simhallen under tre års tid och inte förrän man får in klagomål på hennes utseende från andra badande börjar man plötsligt att tänka på hennes "hälsa". Jag har nu en fråga till simhallsföreståndaren: Jag är 56 år, har drygt tio kilos övervikt och är tunnhårig. Får jag, trots mitt utseende, besöka simhallen i Västervik eller måste jag söka mej till en simhall i någon annan kommun där människor som tycker att det är skönt att simma verkligen får göra det utan restriktioner?
Läs mer om