Usel tågservice
Det här är en insändare. Åsikterna i texten är skribentens egna.
Busschauffören berättar att han fick uppdraget av KLT 06.40, då han reste från Mjölby till Linköping för att ersätta tåget. Hur kan man nonchalera oss pendlare på det viset?
På KLT:s hemsida står att läsa att företaget gör nästan vad som helst för att vi ska komma i tid. Det är humor på hög nivå! Vår buss kom cirka en och en halvtimme efter utsatt tid. Då hade vi hittat ett ställe att värma oss på och pratade om allt annat än KLT. I tisdags behövde vi bara vänta en halvtimme, det kom ju inget tåg men väl en buss...
Detta är första gången i mitt drygt fyrtioåriga liv jag tar mig för att skriva en insändare och klaga. Jag flyttade hit i höstas från Göteborg för att jobba i Västervik.
KLT får Västtrafik i Västra Götalandsregionen att framstå som ett under av nästan horribla mått vad gäller information och respekt för sina resenärer. Som avslutning kan sägas att jag innan jag skrev detta gick in på KLT:s hemsida för synpunkter och klagomål. Gick den att använda? Nej. Den sidan gick inte att komma in på...
Jag säger som min fyraårige son: Blääääää!
Jimmy Ginsby