Telenor och Discovery Networks kunde inte enas på tisdagen om ett nytt avtal som innebär att Telenors kunder får tillbaka kanaler som Kanal 5, Kanal 9, Kanal 11 och Eurosport i rutan.

Vi jobbar hårt för att hitta en lösning. Vi tycker att det är beklagligt att det går ut över tittarna, säger Dan Panas, presschef på Discovery Networks Sverige.

Det var under natten till måndagen som Discoverys kanaler försvann för mellan 800 000 och 900 000 svenska abonnenter. Konflikten handlar om att Discovery Networks har genomfört en prishöjning, samt kräver att Telenors kunder ska betala för ytterligare kanaler som de inte kan välja själva.

Artikelbild

Foto: TT

Det är en oproportionerlig prisökning, det handlar om flera hundra miljoner. Hade det varit småsummor skulle den här situationen inte ha uppstått, säger Aron Samuelsson, presschef på Telenor.

Dan Panas på Discovery Networks slår tillbaka kritiken.

Allt vi begär att Telenor ska ersätta oss på samma nivåer som alla andra distributörer ligger på, säger han.

Telenor tror att de kan komma fram till en lösning redan denna vecka.

Men jag kan inte lämna någon garanti, säger Samuelsson.