Västerviksföretag får draghjälp av större kedja

Bättre förutsättningar att möta konkurrensen. Det blir resultatet när företaget Skeppsbron Reklam ansluter sig till en större kedja inom arbetskläder.

Skeppsbron Reklam ansluter sig till en större kedja inom arbetskläder.

Skeppsbron Reklam ansluter sig till en större kedja inom arbetskläder.

Foto: Ingrid Johansson-Hjortvid

Nyheter2024-05-14 16:00

Det är arbetsklädkedjan Team Workwear som genom samgåendet nu får en medlemsbutik i Västervik, något man tidigare saknat. 

Även Pelle Svensson, vd och ägare av Skeppsbron Reklam, ser bara fördelar med samgåendet.

– Med kedjan i ryggen får vi helt andra förutsättningar att möta konkurrensen inom profil- och arbetsklädesbranschen. Gemensamma inköpsavtal med starka leverantörer och varumärken, hjälp med marknadsföring och digitala tjänster kommer både att stärka oss och komma våra kunder gagn. Vi har en lokalt stark förankring men har även kunder regionalt och nationellt och där vill vi nu tillsammans och med hjälp av kedjan gärna växa ytterligare, säger han i ett pressmeddelande.

Hur kommer kunderna att märka det nya?

– Förutom att vi förändrar vår företagsprofil med en ny variant på vår befintliga logo så kommer sortimentet att breddas gällande arbetskläder och skydd. Butiken förändras en del under sommarperioden, med ny profil och sortimentsjusteringar.  E-handeln kommer också att utvecklas.

Innebär samgåendet några nyanställningar eller uppsägningar?
– I dagsläget så sker inga personalförändringar utan vi går vidare med befintlig personalstyrka. 

Skeppsbron Reklam har funnits sedan 2010 och har butik och produktionsanläggning i Allén i Västervik. Verksamheten består av tre affärsområden – arbets- och profilkläder, skylt och tryck samt fordonsdekor och wrapping. Bolaget har idag fem anställda inom grafisk design, försäljning, den egna produktionen samt butiken.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!