Störningarna ska enligt ett läsare ha pågått under delar av påskhelgen och kommit och gått, under långa tider har det inte fungerat alls.
Problemen ska ha börjat under söndagen, men kunder säger till oss att man haft problem längre än så.
Roja Rafii är presskontakt på Telia. Hon säger att anledningen till de större avbrotten och störningarna är en skadad kabel. Den ska ha skadats under söndagen. Hon säger också att kabeln har skadats i samband med att man arbetat med vägarbeten i området.
– Vi ser att det här skedde igår, söndag. Just nu arbetar våra tekniker så fort de kan för att lösa det här och laga den trasiga kabeln. Vi ska vara klara med arbetet under morgondagen (måndag reds.anm.)
– Jag kan bara beklaga att det har blivit så här, vi jobbar för fullt för att lösa det.
Hon säger även att alla inte har behövt märka av avbrott eller störningar, och att de kan ha varit olika för olika kunder.
– Bland annat så kan man uppleva lägre hastigheter, det kan bero på att inte hela kabeln är av, så det kan vara olika beroende på var man bor, säger hon. Kabeln är inte helt av utan skadad.
Om man upplevt störningar innan i söndags ska det inte bero på kabelskadan.
– Då uppmanar vi kunden att höra av sig till vår kundtjänst för att reda ut vad tidigare störningar kan bero på.