Inspektionen utfördes under oktober och var en föranmäld sådan som gjordes till följd av ett ägarbyte.
Vid inspektionen kontrollerades bland annat lokaler, råvaror, hantering och förvaring, rengöring, temperaturer och vattenkvalitet.
De brister som påpekades innebär att restaurangen inte lever upp till bestämmelserna i livsmedelslagstiftningen. Därför ska ett återbesök göras från kommunens sida.
Från restaurangens sida var man medveten om några av bristerna, bland annat lokalens behov av rengöring. Restaurangägaren hade redan vid besöket planerat för en storrengöring av lokalerna.
Man åläggs också att se till att det blir lätt att även i fortsättningen hålla rent. I dag finns vissa försvårande omständigheter. Bland annat att diskbänkens silikonlist inte är slät och rengörbar, samt att degblandaren inte har en slät yta då den är tejpad och färgen har lossnat på vissa ställen.
Restaurangen får även kritik för att man på menyn anger att man serverar krabba vilket inte är riktigt sant. I stället använder man den imiterade krabbprodukten surimi. För att rätta till detta måste antingen råvaran eller menyn ändras, menar kommunens miljö- och byggnadskontor.