Testar nya grepp att göra reklam för sin hembygd

Anders Bockgård brinner för sin hembygd, som marknadsförs med hjälp av öl med lokala etiketter och en alldeles ny broschyr.

Reklamöl. Anders Bockgård med en ölflaska som gör reklam för bygden. "Öl Vindommen" står det på etiketten.

Reklamöl. Anders Bockgård med en ölflaska som gör reklam för bygden. "Öl Vindommen" står det på etiketten.

Foto: Ingrid Johansson-Hjortvid

Marknadsföring2015-07-17 16:31

Anders Bockgård bor på Nämndemansgården i Skrickerum, norr om sjön Vindommen. Förra sommaren var han med och lanserade ett nytt öl, där etiketterna har lokalt motiv i form av häradssigillet för Tjust: en kräfta.

På etiketten står det "Öl Vindommen", och han berättar att många vill köpa ölet till sina kräftsskivor för bildens skull... Ölet bryggs på Nääs gårdsbryggeri i Ydre och säljs i Falerum, Hannäs och Valdemarsvik.

Med stöd från Kustlandet har också en ny, tjock broschyr tagits fram under vårvintern. Den gör reklam för Vindommen och Uknadalen som ett område för naturturism. Ett 20-tal företag är med.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om