Färdtjänst- och sjukresenärer inom Kalmar Länstrafik är nöjda, det visar den årliga barometern för anropsstyrd trafik, Anbaro. Det är branschorganisationen Svensk Kollektivtrafik som sammanställer barometern och den visar att 95 procent av resenärerna var nöjda med servicen hos KLT under 2012.
– Vi är naturligtvis glada över att betygen är fortsatt höga och det inspirerar oss till att bli ännu bättre 2013, säger trafikdirektör Karl-Johan Bodell i ett pressmeddelande.
Kalmar Länstrafik ligger högre än riksgenomsnittet, där svarar 93 procent att de är nöjda med både färdtjänst- och sjukresor. Dock har KLT tappat några procent från 2011 då hela 98 procent svarade att de var nöjda.
– Vi ser exempelvis att vi måste bli bättre när det gäller svarstider och tillgänglighet. Det är något vi ständigt arbetar med, säger Karl-Johan Bodell.