När annonsavdelningen på VT ville lansera nya annonsformat och en ny informationshemsida gjorde man det genom att låta annonsörerna gnugga hjärncellerna. I en tävling fick annonsörerna dels svara på frågor om VT, dels skriva en "pay-off" för vt.se. Pay-off är reklamsvengelska för ett annat, vanligare svengelskt uttryck: slogan.
"Nyheter, sport och mycket därtill, vt.se precis när du vill!", lyder det vinnande bidraget.
Bakom svaret står Annelie Erlandsson på Floristhuset i Västervik. Till vardags är hon mer intresserad av blommor än av ord:
- Jag ska erkänna att jag tog min syster till hjälp, berättar hon.
Priset blev ett marknadsföringspaket värt 144 000 kronor. Det betyder att Floristhuset kommer att synas lite extra i Västerviks-Tidningen och på vt.se under en tvåveckorsperiod. I paketet ingår också hjälp från Teknomedia, ett företag i samma koncern som VT, med att göra en kort reklamsekvens för webb-tv.
Tävlingen är speciell eftersom arrangören och de tävlande känner varandra väl. För rättvisans skull lämnades bidragen in anonymt så att alla ska vara säkra på att bästa slogan vann.