- Alla startar företag hej vilt och det lÄter lÀtt. Det Àr det inte. Det Àr en stor process. Vi har suttit i telefon mycket och pratat med Skatteverket, Tullen, DHL och Posten.
_ Sedan mÄste man gÄ igenom en massa papper. Vi vill ha vÄrt företag helt perfekt sÄ det har varit mycket att gÄ igenom, sÀger Robert Holmstedt.
VÀstervikskillarna vill fÄ folk att köpa jeans pÄ nÀtet. Nesal Fashion heter företaget. MÄlgruppen Àr 16-40 Är.
Ăr det inte krĂ„ngligt att köpa jeans pĂ„ nĂ€tet?
- Nej. Vi kollade en kundundersökning med konsumenter som visade vad konsumenten ville ha mest av allt i ett köp. Vet du vad det var? En snabb leverans. De vill ha grejerna snabbt alltsÄ och de ska vi ge konsumenterna.
Om det blir fort men fel dÄ?
- De fÄr pröva jeansen och passar de inte sÄ kan vi ordna nya. Om de inte vill ha dem sÄ fÄr de pengarna tillbaka, förklarar Kurtovic.
De har redan börjat sÀlja pÄ nÀtet. Och mÄlet Àr klart.
- Det Àr att kunna leva pÄ det. Idag har vi andra jobb, men i framtiden vill i alla fall jag ha friheten att bestÀmma över mig sjÀlv, sÀger Holmstedt.