"Den som säger att vi bedrar folk ljuger"

Mannen bakom Borsta.se, Andreas Karlsson, viftar bort kritiken. Han ser anmälningarna som rena lögner.  - Vi har massor med nöjda kunder också, skriv om dem istället, säger han till VT.

Västervik2009-07-27 17:51
Vi börjar där. PSW Trading AB, eller Borsta.se om man så vill, har nöjda kunder. De har sammanlagt 12 000 prenumeranter på Borsta.se och sammanlagt 38 819 kunder. Exakt. Deras årsinkomst för 2008 uppgår till 566 000 kronor. Inga skulder, inga kommande betalningsanmärkningar. Klockrent. Förutom polisanmälningarna och de 32 anmälda ärendena till konsumentverket, som bolaget dragit på sig under de knappt nio månader de funnits på marknaden. Mannen bakom företaget heter Andreas Karlsson. Han är 24 år gammal och ägare till två bolag som sysslar med telemarketing, alltså försäljning via telefon. Hans andra bolag, Svensk Premierådgivning, är även det föremål för konsumentverket och blev nyligen kritiserade för vilseledande information. VT skrev om Svensk Premierådgivning senast i början på juni. Nu står det klart att samma man även är vd för PSW Trading AB. Andreas Karlsson, 32 anmälningar till konsumentverket, vad händer?- Vi bedriver seriösa verksamheter med många nöjda kunder, det är vad som händer. Ni har också många kunder som känner sig lurade, har ni lurat dem? - Verkligen inte … Ni skickar ju hem grejer till dem som de uppenbarligen inte har beställt … - Det är lögn. Alla våra samtal spelas in och lyssnar man på dem så hör man att allt görs riktigt enligt de regler och bestämmelser vi har. 32 personer håller inte med. Vad vill du säga till dem? - Att de får vända sig till vår kundtjänst. Kundtjänst är just ett återkommande ämne i anmälningarna till konsumentverket. Folk är förbannade på att ingen svarar, att det är upptaget i timmar. - Man kan skicka brev också. Vi svarar alltid på brev, påpekar Andreas slutligen som i övrigt inte vill kommentera anmälningarna eller den skarpa kritiken mot bolaget.
Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om