Det är långt från stormarknadernas stora väggar med rader av platt-tv-apparater när man kommer in i den minimala butiken på infarten. I ett hörn står till och med några "tjock-tv-apparater". En handskriven lapp på en av dem upplyser om att det är ett inbyte från en kund.
Å andra sidan är det inte försäljningen som är den stora delen i verksamheten.
- Den står bara för ungefär 25 procent, säger Kjell Nilsson, delägare i butiken.
Resten är service och installationer av paraboler och digital-tv.
Kanske är det räddningen för butiken. Trots att den är liten så är det den enda i Västervik som haft öppet utan några avbrott de senaste åren. För tillfället är den en av två butiker i branschen som har öppet.
Kjell Nilssons förklaring till konkurrenternas problem är enkel:
- Det finns ingen lönsamhet i försäljningen. Samtidigt är det dyra varor att köpa in. Varorna blir dessutom omoderna snabbt. Efter ett halvår är en modell redan gammal.
Framförallt är det Joengs konkurs som märkts hos Västerviks Radio- och TV. Man har haft en ordentlig anstormning av kunder som vill ha hjälp med service och installationer.
- Det var Joeng som var vår huvudkonkurrent.
Kan det bli fråga om nyanställningar?
- Vi får se hur läget blir under hösten.
Kjell Nilsson kan tänka sig att utöka sortimentet i butiken om det finns efterfrågan, men han tror inte att det är uteslutet att någon större aktör tittar på Västervik just nu.
Tror du att prispressen kommer att minska i Sverige nu när en av de stora aktörerna försvunnit?
- Nej knappast. Elgiganten och Mediamarkt kommer att fortsätta att konkurrera stenhårt. De har stora utländska ägare som kan låta de svenska verksamheterna gå med förlust om det krävs.