Digital kundklubb i Gamleby

Handeln i Gamleby har skapat ett gemensamt digitalt system för att uppmuntra lojala kunder, där kunden kan tjäna poäng i olika butiker.

Anders Eklöf och Tobias Båtth från projektet handelsplats Nya Gamleby tillsammans med Sofia Åbjörnsson från företaget Fillit med kortläsaren i handen.  Foto: Hans Brandin

Anders Eklöf och Tobias Båtth från projektet handelsplats Nya Gamleby tillsammans med Sofia Åbjörnsson från företaget Fillit med kortläsaren i handen. Foto: Hans Brandin

Foto: Hans Brandin

Västervik2011-11-09 00:00

De medverkande butikerna är kopplade till samma plattform, nyagamleby. Inom kundklubben används den senaste tekniken i form av NFC, near field communication.

Kunden behöver inget plastkort, utan det är ett digitalt system, där identifikationen sker med hjälp av en bärare, som exempelvis en mobiltelefon, om den har NFC. Nya Gamleby erbjuder nyckelbrickor till kunder som inte har en annan bärare.

Flera av butikerna i Gamleby är små och tillhör ingen kedja. Genom det här samarbetet får de möjlighet att utveckla sin försäljning med hjälp av den senaste tekniken för kundklubbslösningar.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om