Fick inget svar från Försäkringskassan

I fyra månader försökte en företrädare för ett dödsbo i Västervik nå Försäkringskassan utan att lyckas. Nu anmäler han myndigheten till JO.

Försäkringskassan.

Försäkringskassan.

Foto: ANDERS WIKLUND / TT

Västervik2016-11-18 09:15

Företrädaren för dödsboet försökte få ut ett belopp från ett utbetalningskort vars giltighetstid snart skulle gå ut. Vid flera tillfällen mellan juni och oktober i år försökte han på olika sätt nå Försäkringskassan, utan resultat. "Inte vid något tillfälle har jag fått någon återkoppling från försäkringskassan i mitt ärende (...) Att sitta i telefonkö hos Försäkringskassan och kosta dödsboet ännu mer avgifter verkar ju helt meningslöst", skriver han i anmälan till Justitieombudsmannen (JO).

Försäkringskassen ska yttra sig om anmälan senast den 24 januari nästa år.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om