Företaget vill satsa – och bli större

Plivit Trade, företaget som satsar på smaker från Balkan, vill etablera sig i resten av Skandinavien.

Framtidsplaner. Johan Siljreus, försäljning- och marknadschef på Plivit Trade, berättar om framtidens satsningar.

Framtidsplaner. Johan Siljreus, försäljning- och marknadschef på Plivit Trade, berättar om framtidens satsningar.

Foto: Elin Lönn

Västervik2016-10-27 14:45

Plivit Trade kommer både investera och expandera mycket under den kommande tiden. Bakom affärsplanen står i huvudsak Johan Siljreus som har arbetat på Plivit Trade som försäljning- och marknadschef sedan augusti. Två nya säljare ska anställas, en i Stockholm och en i regionen Småland Östergötland. Johan säger att företaget kommit till ett vägskäl och att de nu ska satsa ännu mer än vad de gjort innan.

– Vi vill nå ut till hela Skandinavien, i dag har vi framför allt verksamhet i Sverige.

Han säger att Plivit Trades varor ofta placeras på hyllor för mat från andra delar av världen.

– Vi vill komma in på de vanliga hyllorna i butikerna.

Plivit Trade har precis slutit två viktiga avtal. Ett med de största leverantörerna som ger Plivit Trade ensamrätt på produkterna i tre till fem år och ett med Edin Dzemat, kändiskocken som just nu syns i tv-programmet Kockarnas kamp. Johan Siljreus säger att det ska bli intressant att se hur de tillsammans kan driva Balkankonceptet i Skandinavien. Samarbetet kan handla om att ge varandra reklam och att utveckla produkter tillsammans.

– Jag tror att det är superviktigt att få en ambassadör. Edin är en välkänd kock i Sverige och Skandinavien och det känns roligt att knyta upp honom.

Företaget Plivit Trade har i dag omkring 40 anställda. Johan Siljreus säger att det inte finns några beslut, men att de kan behöva stärka upp personalgruppen på lagret framöver. Eventuellt kan de även behöva bygga ut lagret.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om