Nina Hultgren säger att de vill lägga pengarna på rätt saker. Därför har de valt att minska ner den på fysiska butiken. Hon räknar med att de ska kunna ha öppet under ombyggnadstiden, som beräknas pågå till slutet av mars i år.
Väggen kommer att hamna ungefär mitt i butiken, som den ser ut i dag, och dela av den på längden. Därför blir det en ny entré.
Hemmakväll flyttar efter med sin butik och blir fortfarande närmaste granne med Intersport. Sedan ska det in en annan butik i utrymmet mellan Hemmakväll och Guldkant.
Eftersom butiksytan hos Intersport krymper med cirka 40 procent, får de se över utbudet. De kommer inte att kunna ha lika mycket hemma som hittills, utan en del får man beställa.
På så vis kan de satsa mer på sådant som går bra och efterfrågas. Grejer till föreningslivet är en sådan sak.
– Vi kommer att satsa mycket på föreningar som handlar mycket här, säger Nina.
När vi träffas sent på fredagseftermiddagen sticker hon inte under stol med att det har varit tufft för butiken ett tag. Många kunder handlar på nätet. Men om de inte gör det på "rätt" sätt, gynnar de inte den lokala, privatägda butiken.
Nina förklarar hur det fungerar, eftersom hon upplever att många kunder vill stötta dem, men att de inte riktigt vet hur de ska göra i så fall.
Om man sitter hemma och vill handla från Intersport, så hjälper det inte butiken i Västervik, även om man väljer Västervik som butik.
– Numera får vi 25 kronor per paket då, men det är inte så mycket, säger Nina.
Förtjänsten blir större för dem om kunden ringer, eller kommer in i butiken och låter dem lägga beställningen. Efter ombyggnaden kommer det därför att finnas en digital skärm i butiken, där man kan se utbudet och få hjälp av personal på plats.
Då gynnar man den lokala handeln, och kan få paketet hemskickat, om man vill, eller hämta i butik eller hos ombud.
Ida Olsson från Västervik kommer förbi medan vi pratar. Hon ska hämta ett paket, som hon har beställt på just det sättet, sedan hon fick veta att det var vad som behövdes för att stötta butiken.
– Jag ringde och beställde. Det var inte svårt att ringa, i stället för att klicka hem det själv, säger hon.
I normalfallet tar det sedan två–tre dagar att få hem varan, om den inte finns hemma.