Ju fler klagomål desto bättre service

Tidigare i år gick all personal på kommunens Teknisk service på kurs för att lära sig att hantera klagomål från allmänheten. Nu tas nästa steg. Med kommande räkningar följer ett brev där förvaltningen ber om klagomål.

Västervik2005-09-28 00:25
Snöröjning, städning, renhållningsavgifter, dricksvattenkvalité och så vidare. Det finns nog inte någon annan förvaltning som berör så många och där det ofta hittas något att klaga på.
- Det är viktigt att du som bor helt eller delvis i Västerviks kommun inte tvekar att tala om när någon av Teknisk Service tjänster inte fungerar som de ska.
- Klagomål är ett sätt för politiker och medarbetare att få reda på vad du tycker om verksamheten. Dina synpunkter speglar hur väl vi lyckas med att utföra de tjänster vi utlovar. Om du inte är nöjd vill vi veta det så vi kan förbättra oss.
Med utskicket följer en enkel blankett där man kan kryssa för vad man vill klaga på och varför.
Naturligtvis finns det en möjlighet att vara anonym.
Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om