Klaga på resan direkt!
Är du missnöjd med din resa? Se till att klaga direkt på plats, annars kan det bli svårt att få rättelse. Hos Allmänna reklamationsnämnden, ARN, har antalet klagomål på researrangörerna ökat kraftigt de senaste åren.
Foto: Fredrik Sandberg / SCANPIX
Antal inkomna ärenden 2006 och hur stor del som fick helt/delvis rättAvdelning (Rätt i proc)Allmänna 857 (42)Bank 425 (11)Bostad 1 021 (47)Båt 60 (48)El 1 620 (45)F-mäklare 74 (25)Försäkring 778 (13)Motor 1 564 (40)Möbler 331 (45)Resor 1 454 (47)Sko 151 (41)Textil 211 (42)Tvätt 151 (52)Totalt 8 697 (40)Källa: Allmänna reklamationsnämnden
Så jobbar vi med nyheter Läs mer här!