Märks de dåliga tiderna på mässan?
...Curt Frid, försäljningschef på Naxoflex i Västervik. Företaget är ett av många företag från kommunen som i veckan ställde ut på underleverantörsmässan Elmia Subcontractor i Jönköping.
Foto: Tillfälliga fotografer
- Det är den enda årliga mässan i Sverige vi deltar på, och vi har varit med de tio senaste åren.Vad möter man för kunder på mässan? Små eller stora företag?
- Alla sorter vi har haft besök från små företag med kanske bara två-tre anställda till en storkoncern som Uddeholm. Vi har själva bjudit in några utländska gjuteriföretag.Hur märker man att en mässa gått bra? Vet ni redan när ni åker hem på fredagen att "i år plockade vi några kunder"?
- Vi jobbar så att vi har tagit kontaktuppgifter från alla besökare vi har haft, och om vi gjort några överenskommelser om nya samtal eller företagsbesök. Efter mässan skickar vi ett tack-kort för deras besök, och så ser vi till att en säljare kontaktar besökaren. På en mässa träffar vi kanske 60-100 "prospects" (ung. "möjliga kunder" reds. anm.). Givetvis blir det inte affär med alla.På mässan samarbetar ni med två andra Västerviksföretag - berätta!
- Vi finns i samma monter som Slipnaxos som vi har en lång gemensam historia med. Vi har av tradition sålt varandras produkter. På senare år har Slipcentrum tillkommit. Kommer kunderna till montern med ett slipproblem hjälper vi dem tillsammans.
Hallå där...
Så jobbar vi med nyheter Läs mer här!