Västervik framåt står som arrangörer för frukostträffarna, där det lokala näringslivet stöts och blöts och deltagarna får en chans att höra vad som är på gång i kommunen.
Coronapandemin har påverkat Västerviks näringsliv på många olika sätt, en del har haft det tufft, andra har gynnats, men på olika sätt.
Förutom Skobes bil var representanter inbjudna från bland andra Svensk fastighetsförmedling och reklam- och webbyrån Everday.
Fredérick Lindström från Everday berättar att de i början av pandemin tappade stort.
– Jag tror många var i chock och bokade av allt. I samma veva brukar det vara högsäsong för oss. Det kändes ganska obehagligt, säger han, när antalet samtal sjönk och sjönk och sjönk.
Men allteftersom ökade samtalen igen.
– Jag vet inte hur många förtvivlade företagare jag suttit och lyssnat på, som inte har haft en digital kanal till sina anställda och inte kunnat kommunicera. Vi har fått skapa så mycket de senaste 18 månaderna och har blivit ännu bättre på att lösa digitala problem.
I fastighetsbranschen minskade också försäljningen till en början, men Anna Jeansson på Svensk fastighetsförmedling berättar att den snabbt kom igång igen, då med fritidshus och sedan även tomter, som det har blivit otroligt stor efterfrågan på.
– Tomtförsäljningen ökade med 135 procent förra året och det har sålts ännu mer i år.