Årets frisörföretag utses av branschorganisationen Frisörföretagarna och de nominerade tillkännagavs i samband med ett mingel i Stockholm på torsdagen.
– Vi och tre företag till i Sverige är nominerade. Det är superroligt, säger ägaren Marie Sevlidis och berättar att det totalt finns 16 000 salonger i Sverige.
Dock måste frisörföretagen ansöka till Årets frisörföretag, så alla 16 000 salonger har inte varit med i uttagningen.
Marie Sevlidis startade People för tolv år sedan.
Varför tror du att ni är så framgångsrika och har nått så här långt?– För det första beror det på att vi har så bra koll på vår ekonomi, vi vet ju vad vi vågar satsa och hur mycket vi vågar satsa. Det är en grej som jag vet att de har tyckt varit väldigt bra. Sen tror jag att det beror på att vi inte tänker på att People ligger i Västervik utan vi tänker att salongen skulle kunna ligga precis varsomhelst. Det ska inte spela någon roll om du har ditt företag i en liten eller en stor stad, utan det är vad du gör med ditt företag som är det avgörande. Vi ser våra konkurrenter givetvis i Västervik men också i andra städer, i större städer.
Marie Sevlidis menar också att dagens samhälle där sociala medier har en viktig roll gör det lättare för People att nå ut både i Sverige och i resten av världen.
– Jag tror också att det beror på att vi tänker utanför boxen och frågar oss vem som bestämmer hur det ska se ut.
Salongen har hunnit med flera lokalbyten under åren och för ett år sedan öppnades portarna på Båtsmansgatan där även People utökats med Next Generation, där frisörelever som gör sin arbetsplatsförlagda färdigutbildning på People klipper kunder.
Marie Sevlidis man Christos Sevlidis är delägare i företaget och det är Christos och Marie som tillsammans bestämmer vad som ska hända i företaget.
– Vi har verkligen möjligheter nu, att växa i vår nya lokal. Vi tänker inte heller på vad vi ska göra om fem eller tio år. Vill vi göra en förändring så gör vi det nu.
Årets frisörföretag utses den tionde februari nästa år.