- Säljaren pratade om vilka stora fördelar det skulle innebära att bli telekund hos dem. Jag gör dock av princip aldrig den här typen av muntliga affärer över telefon så samtalet avslutades med att jag bad henne skicka över ett prospekt jag kunde titta på i lugn och ro, berättar Västerviksbon.
Efter en tid fick - inte Västerviksbon utan hans sambo en massa papper från Qall med posten. Där det bland annat stod att man nu hälsade henne välkommen som ny abonnent hos dem. Man hade även kollat upp om hon hade några betalningsanmärkningar.
En dag stängdes plötsligt alla telefonerna av. Såväl hemtelefonen och mannens företagstelefon, vilka båda står på mannen, som den företagstelefon som står på sambon. Qall hade inlett arbetet med att flytta över de tre Teliaabonnemangen till sig.
- Vi gick genast till Telia, som förklarade att abonnemangen hade flyttats. Vi har fått besöka Telia vid ytterligare sex tillfällen för att få dem att ta tillbaka abonnemangen, och för att få telefonerna brukbara igen, säger Västerviksbon.
I dag är abonnemangen tillbaka hos Telia, men nummerpresentatörerna är borta.
På Qall är man ledsen över att allt från första stund gick fel med Västerviksparet. Rutinerna har brustit och företaget vill nu göra rätt för sig.
- Vi vill först och främst beklaga det inträffade. Det här är en brist i våra rutiner som inte är ok, och det känns inte kul att vi inte lyckats göra Västerviksparet nöjt, säger Peter Billung på telekomföretaget Qall.