I torsdags togs skylten ner för Anitas Mode. På fredagen öppnade butiken Razz.
Dramatiken är minimal. Sortiment, personal och ägare är de samma.
Varför görs namnbytet?
- Jag är inte Anita, konstarerar ägaren Eva Aschough Svensson.
När hon tog över butiken för fem år sedan, ville hon inte ändra namnet på en väl inarbetad butik. Med tiden har hon blivit varm i kläderna, och nu var tiden mogen för en namnändring. Namnet Razz betyder inget speciellt. Tillsammans med personalen gjordes en lista med namnförslag upp. Man smakade på namnen - och med tiden blev listan kortare. Till slut återstod Razz: ett kort och slagkraftigt namn.
- Vi är fortfarande en fristående butik. Vi hör inte till någon kedja. Vår målgrupp är fortfarande densamma, mogna kvinnor, säger Eva Aschough Svensson.
För den som undrar när en kvinna blir mogen så handlar det snarare om inställning än något bestämt årtal.
- Vi har kunder från 25 till 95 år, säger Eva Aschough Svensson.