Varför startar ni en KLT-chatt på nätet?

... Viktor Lovén, marknadskommunikatör på Kalmar Läns Trafik AB

Viktor Lovén, marknadskommunikatör Kalmar Läns Trafik, KLT. Foto: Privat

Viktor Lovén, marknadskommunikatör Kalmar Läns Trafik, KLT. Foto: Privat

Foto: unknown

Västervik2011-03-24 11:54

- Det är en del av ambitionen att få ett öppnare KLT och för att det ska bli lättare för resenärerna att komma i kontakt med oss.

Vilka kommer att bemanna chatten?
- Vid premiären på fredag är det jag och marknadschefen Christer Olson som kommer att svara på frågor. Sedan kan det variera vecka efter vecka beroende på vilket ämne som tas upp. Vi får känna av lite vad som behövs.

Hur ofta kommer man att kunna chatta med er?
- Varje fredagsförmiddag. Vi valde den dagen eftersom det är på fredagar som vi har flest besökare på vår webbplats.

Vad tror ni att ni kommer att få för frågor?
- Jag har faktiskt ingen aning. Det ska bli spännande att se. Ibland blir det inte det man tror. När vi chattade på Barometerns hemsida i samband med att det nya biljettsystemet infördes fick vi nästan inga frågor om det utan mer om annat som låg nära resenärerna, som varför det inte fanns någon busskur vid en viss hållplats och liknande.

- Och märker vi att det blir många frågor om ett visst ämne, till exempel tidtabeller, kanske vi tar in en tidtabellsexpert till fredagen därpå.

Kommer man i efterhand att kunna se vad som har sagts på chatten?
- Ja, den kommer att ligga kvar som ett dokument på vår hemsida eftersom inte alla har möjlighet att gå in just mellan tio och tolv.

Hallå där...
Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om