"Vårt företag är seriöst"
Företaget Svensk Premierådgivning förnekar att man medvetet skickar fakturor för tjänster som folk inte beställt.
- Det är en gråzon, medger Andreas Karlsson, som ändå tycker att telefonsäljaren i stort agerat efter företagets riktlinjer.Samtidigt konstaterar han att det alltid uppstår problem med varor och tjänster som säljs via telemarketing.- Det finns alltid säljare som frångår de riktlinjer som finns, men vi tar åt oss av den kritik vi får.Han nämner som exempel just att de numera spelar in alla säljsamtal för att i efterhand kunna reda ut om det uppstår missförstånd.Svensk Premierådgivning har tidigare kritiserats av Konsumentverket bland annat för vilseledande information på sin hemsida.- Avtalsvillkoren där var inaktuella. Det har vi rättat till. Hemsidan är för övrigt inget vi använder för att sälja våra tjänster.Han tycker att det är synd att företaget hamnat i skottgluggen i de här frågorna.- Vi bedriver en seriös verksamhet. Den produkt vi säljer är bra.
Så jobbar vi med nyheter Läs mer här!