Västerviksfamiljen delar med sig av sitt oförglömliga ögonblick, i en reklamkampanj för ett försäkringsbolag.
En morgon utanför Växjö, när trebarnsfamiljen ska packa vidare. Selma på pottan och storasyster Alice i stolen. Pappa Kristian och mellanbarnet kvar i tältet och mamma Malin dokumenterar med kameran.
– Gud, vad gulligt, tänkte jag och tog bilden. Den är inte uppställd, berättar dokumentärfotograf Malin Karlsson.
Den svartvita bilden blev en del i Trygg Hansas annonskampanj om livet runt bilen och för några veckor sedan kände kompisarna igen barnen i tunnelbanan.
Tanken var Gotland. Men det var dyrt och sent att börja planera. I stället blev det tio dagar i Skåne, Blekinge och Småland.
Två vuxna och tre barn, i tältet (1,80 gånger 2,30 meter) på taket på en VW Passat.
– Det gick jättebra. Vi ordnade plats. Det värsta var de två nätterna när det blåste, då sov jag inte alls, berättar Malin.
Kommande sommar ska familjen taktälta på Gotland.
– Nu har vi en hund också. Det ska nog gå bra.
I konceptet "Trygghet för livet" har Trygg Hansa visat vad de beskriver som magiska ögonblick, fångade av en professionell dokumentärfotograf. En förlossning, en vigsel, första mötet vid valpköpet och en lyckad uppkörning.
– Från förra året bjuder vi in kunder och allmänheten att bidra med sina magiska ögonblick från livet här och nu, berättar kommunikationschefen Maria Ankarcrona.
Malins bild kommer att visas på tunnelbanor, bussar och i tåg i Stockholms kollektivtrafik året ut, plus i annonser i sociala medier och på nätet.
– Ganska kul att kompisarna kan se oss där igen. Vi bodde i Stockholm under tolv år, berättar Malin Karlsson.