"Vi har gjort fel och vill göra rätt för oss"

På Qall är man ledsen över att allt från första stund gick fel med Västerviksparet. Rutinerna har brustit och företaget vill nu göra rätt för sig.

Västervik2011-11-15 00:00

- Vi vill först och främst beklaga det inträffade. Det här är en brist i våra rutiner som inte är ok, och det känns inte kul att vi inte lyckats göra Västerviksparet nöjt, säger Peter Billung på telekomföretaget Qall.

- Jag kan konstatera att det gått snett efter det att paret kontaktat oss den 28 oktober. Vi har då, i första samtalet med paret, lovat att ta bort abonnemanget då vi har ansett att det inte ligger ett avtal till grund för att slutföra ordern. Detta har skett i samförstånd och vi har förstått att det blev fel från början.

- Tyvärr har våra rutiner därefter brustit och numren hann flyttas över till oss den 4 november.

Peter Billung berättar att Qall sökt paret ett par gånger på morgonen den 4 november, men inte lyckats få tag i dem.

Den 4 november skickades ett brev där man bad om ursäkt för det inträffade och informerade om att det blivit fel i företagets tekniska rutiner, samt kompenserade kunden som ett plåster på såren.

- I brevet berättar vi också att vi inte anser att det finns något avtal oss emellan samt att vi därmed inte har några betalningskrav på kunden. Det ligger i stället i vårt ansvar att hjälpa kunden tillrätta. Vi var tidigt medvetna om att vi gjort fel och vill göra rätt för oss, säger Peter Billung.

- Vi har beslutat, tillsammans med kunden, att det inte föreligger ett avtal, men har sedan brustit i kommunikationen internt för att stoppa nummerflytten.

- Vi tar detta till oss och kommer att se till att detta inte sker igen genom bättre uppföljning av interna rutiner. Vi har inga betalningskrav på kunden.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om