"Visst kommer enskilda resenärer att kunna drabbas"
- Jag har ägnat torsdagen åt att gå igenom en mängd dokument på Sjögrens Resebyrå för att i möjligaste mån kunna undvika problem för resenärerna.
- Jag har också tittat på hur företaget ska kunna hanteras fortsättningsvis och drivas vidare.
Hela Karlsson berättar att målsättningen är att hon ska hjälpa de resenärer som redan betalt kommande resor.
- Vi ska hjälpa dem i den mån det är möjligt, det lovar jag.
Hur det blir med resebyråns framtida verksamhet är ännu för tidigt att säga.
- Jag är givetvis intresserad av att komma i kontakt med personer som kan tänka sig driva företaget vidare.
Resenärer som har betalt förestående resor kan alltså komma att drabbas, enligt Helena Karlsson.
- Vid en konkurs som denna finns alltid risk att resenärer drabbas. Som jag bedömer det nu finns dock goda möjligheter att kunna lösa det mesta, men visst kommer några enskilda att drabbas.
- Oroliga resenärer kan snarast kontakta mig eller ringa till resebyrån så vi får reda ut vad som gäller. För en drabbad finns också hjälp att få via den statliga resegarantin. Gäller det allmänna frågor kan de ringa mig, säger Helena Karlsson.
Enligt Helena Karlsson är det inte någon kund alls som ska åka iväg på semester nu till julhelgen som kommer att drabbas av konkursen på Sjögrens Resebyrå.
- Såvitt jag kan se har vi kunnat styra om så att alla kan åka iväg till jul som planerat.
Så jobbar vi med nyheter Läs mer här!