Rent temperaturmÀssigt Àr det en nÄgot svalare kvÀll som möter publiken nÀr Visfestivalen gÄr in pÄ sin andra dag och stÀmmer upp till fredagsfeeling i ruinen. Carolina Miskovsky Àr vÀrd och Julia Frej, ackompanjerad av tvÄ musiker, etta i kvÀllens lineup.
Programledaren, poddaren och musikern serverar titlar frÄn EP:n, Fröken Frejs Epistlar, och dyker ner i livets svÀrta med teman som otrohet och alkoholism. "Baby ta mig lika hÄrt som livet gör", "Fuck up" och "Ni som hÄller flaskan kÀr" visar Frejs röstregister, frÄn höga toner till mjuk heshet.
â Jag Ă€r inte sĂ„ deppig som det lĂ„ter. Det Ă€r frĂ„n gamla dagböcker nĂ€r jag var lite trasig, sĂ€ger Julia Frej om lĂ„ttexternas skavighet.
Hon har omedelbart kopplat greppet om publiken och landar via en svensk tolkning av Beyoncés "Halo" i sin efterlÀngtade, trollbindande version av Broder Daniels "Shoreline".
Finn Zetterholm har gitarristen David Karlsson med sig pÄ scen. Den senare gör en hyllning till Ted GÀrdestads "I den stora sorgens famn". Finn Zetterholm tycker att publiken Àr vÀnlig och snÀll.
ââPĂ„ 60-talet kastade de tomflaskor pĂ„ en i folkparkerna, sĂ€ger han, och varvar historier frĂ„n artistlivet med ett stycke allsĂ„ng.
Sen blir soundet tyngre nÀr Backyard Babies-sÄngaren Nicke Borg Àntrar scenen och gÄr rakt pÄ sak. Han bjuder pÄ "Painkiller" och "Alone", och han Àr glad att se ruinen utsÄld.
â Den hĂ€r sommaren Ă€r rĂ€tt speciell. Ena dagen sĂ„ hĂ€nger man med Guns'n Roses och andra dagen fĂ„r man vara i VĂ€stervik och hĂ€nga med Magnus Carlsson och Weeping Willows. Det Ă€r en jĂ€vligt bra sommar skulle jag sĂ€ga.