Hammarby har meddelat Tomasz Gollob att det blir sänkt lön för honom om han ska vara kvar och för Bjarne Pedersen blir det ingen fortsättning i Indianerna.

Båda har varit i kontakt med sin gamla klubb och anmält sitt intresse att de vill köra för klubben igen.

- Jag har svårt att se att detta ska bli verklighet. Vi har inte de pengarna som förarna kräver. Vi håller oss inom de marginaler som vi har satt upp med tanke på lönetaket, säger Rune Nilsson i Västervik Speedway.

- Gollob vill ha 200 000 kronor för att skriva på och dessa pengar finns inte. Givetvis vore det kul om han kom tillbaka, men vi kan inte riskera klubbens ekonomi, fortsätter Rune.

Kvalmatcherna blev ett ekonomiskt bakslag för Västervik Motorsport AB som driver elitverksamheten i Västervik Speedway.

Grundserien innebar ett nollresultat, men de fyra kvalmatcherna gjorde att bolaget hamnade på fel sida i balansräkningen.

Det innebar att hälften av aktiekapitalet förbrukades. Därför har bolaget hållit en extra bolagsstämma där en kontrollbalansräkning gjordes.

Nu har bolaget åtta månader på sig att återställa aktiekapitalet.

- Samma sak hände även förra året, men den här gången är läget bättre. Vi dras med den gamla ryggsäcken som bland annat innehåller ett lån.

Det finns inga förarskulder medan kundfodringarna och leverantörsskulderna tar ut varandra i princip.

- Det är konstant jakt på pengar och vi jobbar med sponsorer för fullt, menar Rune.

2012 firar Westerviks MSK 90 år och tanken är att det ska genomföras ett jubileum, men i vilken omfattning är inte klart i dagsläget.