Flera intressanta nyförvärv, men den riktiga toppen saknas.
Så kan man sammanfatta Västervik Speedways trupp inför 2012.
Den trupp som Mikael Messing har fått ihop till nästa år ser helt klart intressantare ut jämfört med årets trupp, som bevisligen inte räckte till.
Profillösa förare som Rafal Okoniewski, Travis McGowan och Kryszstof Jablonski har fått lämna truppen. Helt rätt.
Dessutom gjorde Messing klart tidigt att problembarnet Sebastian Ulamek inte skulle få något nytt kontrakt. Helt rätt.
Nyförvärven Daniel King, Dave Watt och Jurica Pavlic känns mycket hetare.
Både King och Watt visade i höstas i matcherna mot Västervik att de är förare att räkna med.
Jag tror King kommer göra bäst ifrån sig om han får köra som reserv. Det visade britten när han fick köra på den platsen i Dackarna och det fick Västervik bittert erfara i mötena med Målillalaget i höstas. King tog 17 respektive nio poäng.
Watt visade på en härlig inställning när Valsarna gästade Stena Arena. Trots att han blev rejält påkörd av lagkamraten Daniel Nermark och knappt kunde stödja på foten kom han ut och vann omstarten.
Det är något som uppskattas av lagledningen och supportrarna.
Kan Pavlic visa upp samma form som han gjorde innan han bröt benet i våras kommer kroaten bli en tillgång. Han var då en av Dackarnas bästa förare.
Sett till sitt snitt ska Pavlic vara en av Västerviks heatledare som bidrar i det 14:e och 15:e heatet.
Detta tillsammans med gästföraren Mikael Max innebär att konkurrensen om platserna i laget har tilltagit.
Att Västervik lyckades knyta till sig Max som gästförare innebär att det finns en back up om Peter Ljung skulle bli skadad, det fanns det inte i år.
Saknar jag något i Västerviks lag?
Det skulle så fall var den stora stjärnan som är en pålitlig poängplockare.
Det finns dock inte så många stjärnor kvar på marknaden och jag tycker att Västervik gör helt rätt som inte går med i pengakarusellen. Det går inte handla för pengar som inte finns.
Lönetak, mindre trupper och ett lag mindre i elitserien har inneburit att det till nästa år inte är förarnas marknad lika mycket.
Det bevisas av att flera etablerade förare ännu inte har skrivit några kontrakt i Sverige. Bland förarna som inte har gjort klart med någon klubb märks Tomasz Gollob, Bjarne Pedersen, Tai Woffinden, Ryan Sullivan, Sebastian Ulamek, Adam Shields, Magnus Zetterström och Jesper B Monberg.
Det finns totalt åtta platser kvar att fylla i elitserietrupperna till nästa år och då har Vargarna flesta tomma platser kvar med fyra.
Det innebär att några förare kommer att bli utan kontrakt i elitserien nästa år och förhoppningsvis innebär det på sikt att pengakarusellen börjar snurra åt rätt håll. Nedåt.