– ÅFF engagerar många. Det märker man direkt. Det känns som ett kul och inspirerande uppdrag. Jag går verkligen in i det med stort hjärta för klubben, säger Daniel Hallingström. till Corren.
Ekonomiskt krisdrabbade ÅFF har sagt upp den personal som tidigare arbetat med marknadsfrågor, men nu anställs Daniel Hallingström på 50 procent för att "jobba mot befintliga och nya samarbetspartners samt med föreningens digitala marknadsföring och information." Efter lång och trogen tjänst avtackades han i höstas som spelare, men kommer nu tillbaka i annan roll.
– Det ligger i linje med den utbildning jag har. Jag har mycket idéer som jag vill testa, men så här i början handlar det mest om att gå in och köra. Större delen av planeringen för 2016 är redan gjord på ett bra sätt, så det blir inga revolutionerande förändringar här och nu. Det är något vi får titta på inför 2017.
– Det är väl möjligt att blir än 50 procents arbete för min del, men vi blir ett team som ska jobba ihop på marknadssidan, säger Hallingström.
ÅFF-profilen är optimistisk och tror på en ljusnande framtid på Kopparvallen, även om den senaste tiden främst präglats av stora ekonomiska problem efter allsvenska degraderingen.
– Vi har valt en linje och satsa mer på ungdomar och utbildning. En av mina uppgifter blir att marknadsföra alla nya ansikten, säger Hallingström.