WMSK och Västervik Speedway har genom klubbens ordförande Niclas Wallander inkommit med en skrivelse till kommunledningskontoret i Västerviks kommun. Syftet är att söka det som brukar kallas för marknadsföringsbidrag, något kommunen har delat ut till sina elitklubbar historiskt. Speedwayklubben lyfter bland annat fram sin ungdomssatsning som medfört att man till 2025-säsongen kommer ha lag i såväl 85 som 190cc och sin prova-på-verksamhet.
Man pekar också i positiva ordalag på att man under 2024 vann publikligan i Bauhausligan med närmare 3700 personer i snitt, att man stod för ett fläckfritt evenemang när individuella SM avgjordes på Hejla Arena och att representationslagets matcher kan ses online och därmed når många.
Förutom att ha Västervik i lagnamnet erbjuder klubben bland annat reklamplatser och ett antal biljetter till varje hemmamatch. För detta vill man, precis som under föregående år, ha 400 000 kronor i bidrag.
"Med det reklamvärde som finns i Västervik Speedway genom medverkan i press, radio och TV-sändningar samt övriga sociala medier både lokalt och globalt önskar WMSK att kommunen återigen väljer att samarbeta med Västervik Speedway. Tävlingarna på arenan och i Vässtervik Speedways verksamhet kommer fortsatt att profilera Västervik i landet och övriga världen. Vi är med och bidrar till att sätta Västervik på kartan och målet för 2025 är inställt, vi kommer göra allt för att bärga guldet hem till Västervik", skriver klubben.